fredag 23. januar 2009

Nesten pleiepasient

Jeg er drittlei av å være nesten ny-operert! Herregud jeg skal få testet tålmodigheten min fremover tror jeg. I dag har jeg laget meg frokost, gått litt i trapper, dusjet, gredd meg og pusset tenner og jeg er totalt utslitt. Det er så utrolig kjedelig å alltid være sliten.

Vekta går fortsatt nedover også. Regner med og håper at den snur snart nå, jeg spiser så mye jeg klarer. (takk for alle oppskrifter både i bloggen og på mail!!) Må innrømme at jeg ikke trives med at vekta viser 52 kilo. Når veide jeg det sist? Da jeg var 12 tipper jeg... Når vekta snur kommer kanskje energien snikende også?

Tar stingene på tirsdag, det hjelper nok også. Joda, jeg skal nok komme meg på bena igjen, men akkurat nå er det veldig tungt. Takk og pris kommer mamma snart og henter meg så jeg får sett noe annet enn de fire veggene og utsikten fra sofaen her. Kan godt se litt på utsikten fra sofaen på Tonsenhagen innimellom også. Forandring fryder.

7 kommentarer:

  1. Nå vet jeg ikke om du har prøvd det eller kanskje ikke kan, men Semper og slike energidrikker man kjøper på apoteket, kan det være noe? Bare en tanke.

    Håper vekta og formen stiger!

    Marianne (lillebøll)

    SvarSlett
  2. Du skal se det hjelper på snart. Benytt helgen til å gå en liten tur med pauser. Frisk luft er godt for kroppen! ta en banan og energismoothie først og kle deg godt. Så smaker det sikkert med litt indisk når du kommer inn igjen :o)
    Viktig at du legger på deg litt så du tåler behandlingen som kommer :o)

    God bedring og god helg lille venn!!
    A-L

    SvarSlett
  3. Skjønner at det er kjipt å være hjemme uten å orke å gjøre noe... her er noen forslag til underholdning:

    filmer

    serier (vi har akkurat sett en som heter Spaced, vet ikke om den er noe for deg, men vi syntes den var morsom, og billig hos amazon.co.uk)

    bøker

    lydbøker (du kan sjekke hva de har på biblioteket via nettet, og få noen til å hente for deg... det ligger også noen opplesninger på nrk sine nettsider. Jeg anbefaler Farmor har kabeltv av Tore Renberg)

    strikking (kan du strikke? For meg var det en bra tålmodighetsøvelse i seg selv å lære det, men det er gøy nå, og greit å holde på med mens man f eks hører på radio eller ser halvveis på tv)

    sove lenge om morgenen...

    Sees snart - stå på så lenge :-)

    Klem fra Klæbu

    SvarSlett
  4. Hei Lena!
    Jeg forstår at det blir kjedelig når du ikke orker så mye. Det var noen gode tips over her :-) Vi har mange filmer dersom du vil låne!!!

    Ett lite tips fra meg; prøv så godt du klarer å nyte de små tingene, f.eks film og en kopp te og noen kjeks...

    Ta deg ett deilig bad med såpebobler som lukter godt.

    Spill høy musikk eller lav hvis du ikke orker høy.

    Det er de små tingene som gjelder.

    Når jeg var gravid, og du husker sikkert hvordan mitt svangerskap var... så smakte det så utrolig godt med noe så enkelt som eggerøre. To egg, to ss kremfløte, gressløk og godt smør til å steking. Pluss te med sukker og sitron.

    Jeg håper dagene dine går greit. Vi eller jeg kommer gjerne på besøk dersom du orker det.

    Stor klem Nina :-)

    SvarSlett
  5. Hei - første gang jeg er innom bloggen din, men vil følge med deg. Du blir frisk.
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei Lena!
    Skjønner godt at du blir lei! Ser du får gode tips. Lydbøker og filmer høres OK ut. Har du sett "Sammen er en mindre alene?" Skikkelig feel-good film. Fokuser på det du får til og hvert minste lille tegn på fremgang! Stå på videre!
    Klem fra Nøtterøy

    SvarSlett