mandag 19. januar 2009

HJEMME!

Fikk totalangst av å være på sykehuset om nettene og var mye kvalm og uvel så fort jeg tenkte på at jeg snart skulle sove. Sykehuslukta i seg selv er jo nok til å ta knekken på hvem som helst. Anja sov hos meg i natt, og jeg måtte gråte litt da hun gikk. Flere av sykepleierne mente jeg var klar for å dra hjem og takk og pris var legen enig. Jeg hadde jukset litt da, tatt av meg sykehusklærne og kledd på meg mitt eget tøy, tatt meg en skikkelig dusj og så nok litt mer fresh ut enn jeg hadde gjort på noen dager, men jeg kjenner at skuldrene senket seg i det jeg gikk inn døra her og tror helt klart det her er det beste for meg.

Nå har jeg sendt Bendik ut for å handle mat, for jo nærmere hjemme jeg kom jo mer sulten ble jeg, har lyst på pizza og kyllingpai og mest av alt indisk! Legen anbefalte meg å vente noen dager med akkurat det, men sa at det ikke var noe i veien for at jeg kunne spise spicy mat snart også.

Men selv om jeg akkurat nå har det ganske ok (til tross for et bra langt operasjonssår på magen) er jeg fortsatt alvorlig syk, det har jeg vært hele tiden, ingen har latt meg tro noe annet. Jeg har bare valgt å ta en dag av gangen og komme meg gjennom denne operasjonen. Jeg skal gjennom mye fremover av medisinering og cellegift, men kan leve et nokså normalt liv mellom kurene. Jeg kommer til å være sykemeldt 100% (så vil sikkert ha besøk på friske dager hvis andre sitter hjemme og kjeder seg) Krysser fingrene for at jeg ikke reagerer så voldsomt på cellegiften, men hvis jeg blir veldig dårlig av den må jeg nok tilbringe noen flere døgn på sykehuset etterhvert. Takk og pris har jeg fått en snarvei inn slik at jeg får komme tilbake der jeg har ligget nå. Godt å se kjente fjes og ikke minst godt å vite at de er flinke.

Svulsten i tykktarmen er vekk så nå er jobben min de neste tre-fire ukene å gå opp i vekt. Jeg har faktisk ikke gått ned i vekt på sykehuset, men mulig det først slår ut om et par dager. Jeg veier hvertfall 55 kilo akkurat nå og det veide jeg sist torsdag da jeg ble lagt inn.

Det vi skal ta fatt på videre nå er leveren min, der vet jeg det sitter to svulster og kanskje også mer. Jeg har ikke lyst å vite det hvis det er mer riktig enda, må bli ferdig med operasjonen først og ta det når vi starter med cellegiften.

14 kommentarer:

  1. Jeg er så stolt av at du er søsteren min! Og jeg vet at du kommer deg gjennom alle mulige dager, både tunge og fine! Og så vet du jo at vi er her for deg, alle de tunge dagene. Vi har sett litt av hvert de siste dagene, så vi skal nok tåle mer!

    SUPER glad i deg, SCHNUPPA!!

    Anja

    SvarSlett
  2. Takk for praten igår!
    Så fint å høre at du har begynt å få matlyst og ikke minst at du har fått komme hjem. Hjemme er oftest det beste, selv om man er syk.
    Ta en dag av gangen, du vet hvor du finner meg hvis du vil prate =)
    *klem*

    SvarSlett
  3. For å si det sånn, mange av oss andre får panikk når vi får influense... Det er helt utrolig hvordan du takler dette!
    Håper du har det fint hjemme!
    Jeg kommer bortover en tur men ringer får og avtale om når du orker...

    Tovem

    SvarSlett
  4. Skal bli godt å se deg og gi deg en stoooor klem i morgen!!!
    anne-Lene

    SvarSlett
  5. Godt å høre at du har matlyst, og at du er hjemme :-) Jeg kommer på besøk neste uke!

    Og så får du en virtuell klem i dag også.

    Anja R

    SvarSlett
  6. Hei..

    Du kjenner meg ikke, men vil uansett sende deg min støtte. For det det er verdt, masse positive og sterke tanker er på vei fra Kalbakken.

    Linn.

    SvarSlett
  7. Så godt at du har kommet hjem. Tror så gjerne at skuldrene senker seg og matlysten kommer. Stol på at det som føles riktig er riktig for deg! Ha det så godt som du kan! Hils Bendik og Maja!
    Hilsen fra Nøtterøy

    SvarSlett
  8. Hei Lena! Så godt å høre at du har fått komme hjem! Tenker både Maja og Bendik ble veldig glade for det. Thomas kommer nok snart og besøker deg hjemme, jeg jobber vldig mye for tiden - men satser på at jeg får blitt med en helg. Nå til helgen er Jenny to år (!), og vi planelegger bursdagsfeiring med store og små.
    Tenker masse på dere. Kos deg hjemme med de du er glad i :-)
    Klem fra Kari m. familie

    SvarSlett
  9. Er innom å sender et vink til deg ;)

    klem, Lene,.

    SvarSlett
  10. Skønt att du har fått komma hjem... Ville bara senda en hilsen til dig og jag håper vi kan treffes snart.

    /Caroline

    SvarSlett
  11. Så fint å høre at du har fått komme hjem!
    Stå på Lena :)

    SvarSlett
  12. Åh det er godt å høre at du er hjemme, Lena.
    En dag om gangen høres riktig ut. Kos deg nå med lille Maja og Bendik, ta vare på hverandre. Masse positive tanker og ikke minst gode ønsker fremover fra oss her.

    Camilla (Misty)

    SvarSlett
  13. Godt å høre at du er hjemme igjen. Håper du koser deg med mann og barn, og at du klarer samle litt krefter etter den tøffe tiden som har vært.

    Sender deg alle varme tanker!

    Marianne (lillebøll)

    SvarSlett
  14. Det er bra at du er hjemme igjen og kan konsentrere deg om å hele i vante omgivelser :)

    SvarSlett