søndag 11. januar 2009

Det er mange som lurer...

...på hvordan jeg fant ut av det her.

Jeg fant en kul i magen i slutten av november og fikk beskjed om at det sannsynligvis brokk, var ikke på ultralyd før mandag denne uka og ble sendt rett påCT. Resultatene ble sendt med hastesvar til legen og jeg ble lagt inn på Ahus på torsdag. På fredag fant de en ondartet svulst i tykktarmen min. Vi vet den har spredd seg til leveren og at det som var en brokk er en svulst. Hvor mye mer spredning det er vet vi ikke, og det er avgjørende for hvor gode sjansene mine er. Leveren kan fikses og det kan tarmene også, men det er ikke alt annet det er like lett å gjøre noe med.

Vi vet at det ikke har spredd seg til magesekken om ikke annet. Det er jo sikkert ørlite granne positivt.

Det som er utrolig rart er at jeg ikke har hatt noen symptomer, man har normalt masse symptomer på kreft i tarmen, men jeg har ikke hatt noen. Har fortsatt veldig lite symptomer til tross for at den ene svulsten nesten tetter tykktarmen min. Jeg har litt vondt i magen innimellom, men ikke noe uutholdelig. Jeg er ekstremt slapp også, men har fryktelig lav blodprosent, så det forklarer jo det.

Trenger vel ikke si at jeg gruer meg enormt til operasjonen til uka hvor de ser hvor mye det faktisk finnes av jævelskapen inni meg.

6 kommentarer:

  1. Trenger ikke hete Einstein for å skjønne at dette er livets tøffeste kamp så langt. Det er ikke mulig å sette seg inn i hvordan du må ha det akkurat nå. Og Bendik også, han kan umulig ha det særlig ok. Jeg håper han har gode støttespillere tett inntil seg.

    Så vet vi altså mer om en dag eller tre, i mellomtiden er det igrunn ikke stort annet å gjøre enn å vente. Så hva fordriver du tiden med? Takk Gud for laptoper...
    klem

    SvarSlett
  2. Dette blir en tøff kamp, men du skal vinne den!

    SvarSlett
  3. Hei Lena;)

    Masse lykke til, vær sta og stå på. Vi tenker på dere;)

    Masse klemmer fra Thomas og Siw;)

    SvarSlett
  4. Jeg synes du er utrolig tøff!! Lykke til fremover, dette skal du klare!

    SvarSlett
  5. Kjære Lena.
    Tenker masse på deg, måtte oddsen være på din side. Skal følge deg og bloggen din for å se fremgangen du helt sikkert kommer til å ha.

    Masse gode klemmer fra Camilla (Misty)

    SvarSlett
  6. Kjære Lena.
    Ønsker deg lykke til til uken! Som andre har sagt, måtte oddsen være på din side. Følger med deg og tenker gode tanker for deg. klemmer fra Lene.

    SvarSlett