fredag 13. mars 2009

Ferdig med andre kur.

Andre runden med cellegift har gått tusen ganger bedre enn første. Jeg har til en viss grad klart å fungere til og med den verste dagen (i går) Merket litt mer til en av bivirkningene og har hatt litt synsforstyrrelser første dagen faktisk, men ellers helt fin. Her står det litt om den kuren jeg får.

Jeg merker mest til dette:

Nevrologiske bivirkninger

Oxaliplatin kan påvirke perifere nerver.Besværene viser seg som ubehag, smerte og eller prikkinger i huden. Ubehagene kan utløses eller forverres av kulde. Dette gjelder kald luft, men også kalde ting fra kjøleskap og fryser som kaldt vann, avkjølt mat eller kalde drikker. Ubehagene pleier vanligvis å avta mellom behandlingene, men har en tendens til å vare lenger jo flere behandlinger du får. Fortell alltid legen din hvis du opplever den slags ubehag og i hvilket omfang.


Stort sett kjenner jeg det på vei ut av sykehuset og litt dagene etter. Har takk og pris ikke noe problem med å unngå reaksjonen ved å holde meg varm og unngå kalde drikker, så foreløpig er det ikke noe plagsomt annet enn at jeg ikke får kald melk til frokosten. Ja, og at jeg mister følelsen i nesa når vi går fra sykehuset til parkeringsplassen. :P

Til slutt en liten vektoppdatering, har gått opp ganske bra den siste uka. Veide nå 54.7 og er ifølge BMI ikke undervektig mer! Skal feire med kake på Linderudsenteret i dag tror jeg :D

6 kommentarer:

  1. Juhuu! vektoppgang er supert :) og kake kan man da alltis spise

    SvarSlett
  2. Så flott å høre at vekten har gått oppover, det er et godt tegn =)

    SvarSlett
  3. Fantastisk!! Hiv innpå kake og husk at vi er mange som tenker på deg :)

    SvarSlett
  4. Hei Lena.

    Du skriver så bra. Kanskje du skulle gi ut et informasjonshefte når du er ferdig med kuren?
    Jeg holder alle fingre og tær krysset for deg.
    Spis kake hver dag....
    Hilsen fra Tone R, (tanta til Bendik)

    SvarSlett
  5. Verdens tøffeste er du! Synes jeg.... Kan ikke være noe lett. Men nå kommer våren ja:-) Skjønner at det blir mye info for deg. Dette er ikke lett å skjønne seg på..... Men synes du er flink til å informere alle oss nysgjerrige. JEg velger å være positiv på dine vegne. Masse positive tanker hver dag! Tenker på deg. Klem

    SvarSlett
  6. Heihei :)
    At tallene stiger på vekta syns jeg er veldig bra Lena :) Kos deg med kake og masse godt!! Det er deg vell unnt! (bra det er noen som kan det, hehe)
    *Nå syns jeg du kan komme en tur på jobben snart igjen altså :)hehe.. Men mens jeg er der da, det er veldig viktig!! :)

    Mange klemmer fra Hege på jobben :D

    SvarSlett