mandag 9. mars 2009

Bittebittelitt gode nyheter.

Legen jeg pratet med i dag er nok den "beste" jeg har vært borti hittil. Om han er den flinkeste aner jeg ingenting om, men han snakket på en måte som gjorde ting mye klarere for oss, ikke minst virket han positiv. :) Det var veldig godt.

Leververdiene mine har gått ned, noe som kan tyde på at cellegiften virker. Selvfølgelig kan de ikke si noe sikkert før ved neste CT, men det er hvertfall et godt tegn. Trenger vel ikke si at det føltes litt lettere å bli fylt med x antall poser med diverse greier i dag enn det gjorde sist.

Ellers fortalte han at det er mange andre muligheter hvis denne cellegiften ikke virker, men det visste vi jo. Han sa også at siden jeg er så ung så vil de virkelig stå på litt ekstra for meg hele veien. Jeg fikk også inntrykk av at de kjører på hver 14 dag omtrent så lenge jeg orker. Jeg kommer til å få perm innimellom, men det er nesten så jeg ikke vil. Ikke lang hvertfall. Bli kvitt dritten så kan jeg ta en laaaaaaaaaaaang velfortjent ferie etterpå.

Sånn i det store og hele en ganske ok dag med andre ord :) Jeg velger å tro/late som at det her funker, da har psyken min det mye bedre og det blir lettere å gå gjennom flere kurer.

Bare våren kommer nå så blir alt bare fryd og gammen her :D

8 kommentarer:

  1. snart står hestehov og blåveis langs den veien du skal gå, kommer nå- nå , våren kommer nå......


    :-)

    SvarSlett
  2. Så flotte "nyheter" å få, Lena!
    Håper du ikke blir så veldig syn denne gangen da.

    God klem fra Camilla (misty)

    SvarSlett
  3. Jaaaaa! Å, nå ble jeg så glad!
    Vår, sommer, høst, enda en vinter, VÅR igjen, sommer, sol! Osv.
    Stor klem!

    SvarSlett
  4. Så godt å høre :-) Og bra med en lege som er flink til å forklare. Jeg tror noen av dem ikke skjønner hvordan det er lurt å snakke til pasienten, om det er best å være negativ om det er en alvorlig sykdom eller hvor mye/lite vi forstår. Håper kuren fortsetter å funke og at våren starter snart.

    Klem igjen fra Anja

    SvarSlett
  5. Hej!

    Kempebra nyheter!!! Lykke til i uken og jag håper ikke blir allt før dårlig

    Hilsen Caroline Nilsson

    SvarSlett
  6. Nå ble jeg glad! Dette var gode nyheter; Lena!Og våren er kommet selv om det ikke virker sånn! Jeg har sett at stæren er kommet- og da er det vår!! :-)
    Marit

    SvarSlett
  7. Så gode nyheter, så deilig å lese nå på morgenkvisten!! Masse gode vibber sendes daglig din vei :)

    SvarSlett
  8. Så hyggelig å lese om nyhetene. Det høres bra ut, det vi har sagt hele tiden. Dette klarer du!
    =)

    SvarSlett