tirsdag 17. februar 2009

En fin artikkel

Jeg drømte ekkelt i natt; hadde funnet noe statistikk som sa at innen 8 år ville ingen av 28 personer leve etter å ha fått kreft i tykktarmen. Våknet med en skikkelig guffen følelse i magen og klarte ikke sove mer.

Takk og pris ble jeg reddet av en god venninne. Hun hadde funnet denne artikkelen. For meg er den bare positiv. Med tanke på at jeg er ung og i generelt god form ellers har jeg jo ganske gode odds. :) Skal prøve å få trent mer og kutte forbruket av rødt kjøtt litt mer enn vi har gjort.

Er jo ikke sånn voldsomt mye mer man kan gjøre selv. Hver kveld prøver jeg å se for meg at legen forteller meg at jeg er frisk. Det hjelper meg å tenke positivt. Jeg er fortsatt helt sikker på å bli frisk. (Sikkert irriterende skråsikker for legene som ønsker at jeg skal være litt realistisk oppi alt sammen ;) )Det er rett og slett ikke noe annet alternativ enn å bli frisk.

Til slutt: jeg har gått opp 2 kilo nå. Veldig godt det også. Bare 5 kilo igjen til jeg ser ut som meg selv igjen :D

Ønsker alle som er innom en fin dag!!

6 kommentarer:

  1. Yesss Lena! dette er sånn energi man blir frisk av. God bedring og en god dag til deg også.

    SvarSlett
  2. Bra ikke den drømmestatistikken stemmer! Men det er vel sånn vi takler de skumle tankene noen ganger, de kommer fram når vi drømmer. Det går bra dette, Lena. Og jeg synes det er mye mer realistisk å være optimist enn å bare gi opp, spesielt på nåværende tidspunkt! Men det er jo lov å være redd også.

    Anja R

    SvarSlett
  3. 2 kilo! Juhu! Du kommer til å klare 5 kilo til også.
    Gleder meg masse masse til å se deg igjen!
    Stor klem!

    SvarSlett
  4. Hei Lena!
    Var i Sandefjord på besøk hos Øyvind og Elva og hørte om at du var blitt syk- og hadde blogg. Så nå titter jeg innom deg stadigvekk.
    Du er en tøff dame! Masse lykke til med å bli frisk, det kommer til å gå bra.

    Masse hilsener fra Martin og Siri

    SvarSlett
  5. Tenker på deg og følger med Lena!
    Skjønner veldig godt at det går litt opp og ned. Men fortsett å tenke positivt - det vil gi deg den energien du trenger.
    Godt å høre at vekten går oppover.
    Håper vi snakkes snart!
    Klem Nina ;-)

    SvarSlett
  6. Slenger inn en klem med et ønske om en kjempefin fastelavns-søndag :)

    SvarSlett