torsdag 2. april 2009

Litt dårlig uke

Har hatt noe magevirus eller omgangssyke eller noe så har vært slapp og sliten og ikke orket å gjøre stort. Tror jeg begynner å bli bedre nå. Har delvis fått igjen matlysten om ikke annet. Prøver å bare spise litt av gangen sånn at magen ikke får sjokk og blir dårlig igjen, for nå er jeg lei av å være uggen. :P

Håper jeg er bra i helga sånn at jeg er klar for ny kur på mandag. Skal ta nye bilder 15. april og får svar på de mandagen etter tenker jeg. Selv om legen er superpositiv så er jeg kjemperedd og gruer meg enormt. De dagene kommer til å være de lengste i mitt liv tror jeg. Håper alle krysser fingrene litt ekstra for meg de neste ukene. Gudene skal vite at jeg trenger det.

8 kommentarer:

  1. Vi krysser alt vi kan, og mens vi venter er det påskeferie. Da skal vi nyte noen gode dager også. Det lover jeg ..... :)
    Mamma

    SvarSlett
  2. Kjære Lena!

    Krysser armer og bein for deg.
    Gleder oss til å treffe dere neste fredag.

    Anita og Terje

    SvarSlett
  3. Vi krysser fingre for deg og tenker på dere! Ønsker dere gode og avkoplende dager i påskeferien og kan nyte den! Håper du vet at du er tankene våre selv om du ikke hører så mye fra oss. For det er du!!! Vet at dere har mange som stiller opp for dere og vi er der når dere trenger oss!
    Hilsen slekta på Nøtterøy

    SvarSlett
  4. Vi krysser alt, også katten :-) Håper påsken blir fin!

    Stor klem fra Anja og Christian

    SvarSlett
  5. Hej!
    Krysser fingrerna før dig. Ønsker dere en fin påske.

    /Caroline

    SvarSlett
  6. Hei
    Jeg havnet litt tilfeldig inn på denne siden din. Vet ikke om jeg burde skrive, men klarer heller ikke å la være. Så vondt å lese en så ung mor har kreft - selv mistet jeg min mor i kreft for 1,5 år siden (hun var 63 år).
    Perioden hun var syk, og i ettertid, har ført meg på nye veier og til ny informasjon jeg dessverre ikke hadde mens hun var syk. I dag er jeg overbevist om at hun ville levd i dag om jeg hadde visst det jeg vet nå.
    Derfor har jeg et inderlig ønske om å dele min informasjon, for jeg vet man ikke får vite mye hos leger og på sykehus. Det er sånn sett ikke en kritikk til de, de lærer det faget de studerer og gjør så godt de kan.
    Men det er så mye mer som er viktig enn bare å drepe kreftcellene.
    Jeg så du hadde et innlegg om mat her inne, og det er essensen i så mye når det gjelder sykdom og helse. Det har ALT å si. eks så spurte en mann(som har lært meg det meste om dette)meg om jeg trodde kreft oppsto i kroppen fordi den manglet cellegift...og svaret er jo enkelt; nei. Kreft oppstår fordi det er ubalanser i kroppen i form av forgiftning (eks amalgam i tennene, parabener i bodylotion osv), mangler i kroppen av viktige næringsstoffer eller for store mengder av sopp, virus og bakterier. Enkelt fortalt. Derfor må man rette opp i ubalansene før man kan bli varig frisk. Dette handler ikke om alternativ medisin og dyre produkter, men det handler om mat. Derfor vil jeg gi deg noen veldig viktige tips i forhold til å bli frisk, og du kan bruke de du føler for og makter. det er kun godt ment:

    UNNGÅ Å SPISE:

    - sukker (kreftceller elsker glucose)
    - kunstig søtningsmidler (gift)
    - kjøtt (kun litt kylling el kalkun)
    - margarin og oljer som er på plastfasker
    - transfett og ferdigmat
    - meieriprodukter (unntatt cottage cheese og biola)
    - minimer hvetemel og gjær

    SPIS MASSE AV:

    - grønnsaker (brokkoli, tomater, avokado...)
    - rotgrønnsaker (rødbeter, gulerøtter, kålrot ol)
    - nøtter (mandler, valnøtter, paranøtter)
    - frø (linfrø, alfalfa, solsikkefrø)
    - gresskarkjerner (mye proteiner)
    - spirer, salat og spinat
    - frukt (ikke sammen med brødmat pga gjæring)
    - bær (blåbær, jordbær
    - granatepler (juice)
    - stek i smør eller kokusnøttolje (finnes på helsekost)
    - bruk olivenolje til salater, men aldri til steking. og bruk kun oljer på mørke glassflasker.
    - ta tilskudd av probiotika for å styrke de gode bakteriene i magen/tarmene (som cellegiften dreper)

    - drikk så mye vann hver dag at urinen er transperant ( da er immunforsvaret sterkt og virus/bakterier ikke i aktivitet)


    Det viktigste er å spise ren mat, som man vet hva inneholder. Minst mulig kunstige tilsettningsstoffer og farge. Økologisk mat er uten sprøytemidler og kunstgjødsel - og maten er ikke bestrålt (mye mat stråles for at den skal holde lenger). Absolutt å foretrekke.

    Få sollys og dagslys på huden din hver eneste dag - også inn i øynene (uten briller el linser).

    Til slutt en blanding som gjør underverker; Budwig dietten. Selv har jeg blit kvitt leddgikt og soleksem pga en smoothie med økologisk linfrøolje og cotage cheese som grunnbasis; + nøtter, bær, frukt, juice og det jeg måtte ha i kjøleskapet... smaker godt og tilfører cellene oksygen (som kreftcellene ikke liker). se denne linken om du er interessert; http://www.cancertutor.com/Cancer/Budwig.html


    Dette er bare godt ment fordi jeg vet hvor lite man får vite om disse tingene i helsevesenet. Og fordi jeg vet hvor vondt det er å miste en mor.
    Lykke til videre!

    SvarSlett
  7. glemte visst to viktige ting;

    - spis 100% rå mat, eller så mye som mulig (det gir gode enzymprosesser i fordøyelsen). minst mulig kokt og stekt mat (da ødelegges enzymene i maten)

    - drikk et glass vann 10 min før hvert måltid, men drikk ingenting el minst mulig sammen med måltidet. drikke/vann gjør også at enzymprosessene fungerer dårlig.

    SvarSlett