onsdag 1. juli 2009

Valg

Jeg har tatt noen valg... mange tror det har klikket for meg, noen synes jeg velger feil, men takk og pris er det mitt valg og ingen andres. Ja, jeg er ego, men det er vi vel alle sammen hvis vi tenker oss om. De fleste jeg kjenner ønsker jo å ha det bra. Jeg velger å prøve å ha det helt bra, ikke bare halvbra. Jeg velger å prøve å stå på egne ben fordi jeg tror det er best for meg.

Flere mener at timingen min er helt hårreisende, en som står meg veldig nær sier at når hun har tenkt seg om kunne den ikke vært bedre. Tross alt aner jeg ikke om jeg lever om to år, ingen vet for så vidt egentlig det, men min odds er liksom litt lavere enn alle andres. Jeg har ikke lyst å sitte om to år å angre på at jeg ikke brukte tiden min mens jeg hadde den. Jeg vil heller ikke sitte helt frisk om to år og ha dårlig samvittighet for å ha brukt mannen min som hjemmehjelp de siste årene, for så å gå. Da er det bedre at jeg gjør det nå, så både jeg og han kan fortsette livene våre på riktige premisser.

Ønsker alle en fortsatt fin sommer videre. Nyt livet og solen og en paraplydrink i ny og ne! :0)

11 kommentarer:

  1. Syns jeg høres ut som en alldeles super ide jeg :) ER spent og nysgjerrig på hva valget ditt går ut på, men jeg antar du har tatt alle eventualiteter i betraktning og at du og din familie sammen er enige om hva som er best. En skal ikke la forståsegpåere få så stor makt at de tar valg for en, det er bare du som er deg og som instinktivt vet hva som er best for deg og dine. Stå på Lena, å være voksen handler ikke bare om ansvar, det handler også om frihet til å velge. Nemlig!!

    God sommer, snuppa!!

    SvarSlett
  2. Joda, du har alltid visst hva du ville, intet nytt ved det. Og modig- ! tøffere enn toget...Vi unner deg å leve litt sterkere enn det vi friske gjør. Du har faktisk hatt døden på nakken, så hvem kan nekte deg å nyte livet ? Ikke jeg ihvertfall.
    Ha en God Sommer, Lena
    LW

    SvarSlett
  3. Hva slags valg er dette Lena? Vi satser på du er frisk nå snart vi:) Det har jeg trua på. Sommerklem!

    SvarSlett
  4. Det ær bra att du tar egna val. Man borde nog gøra det lite oftare og ikke tenka så mye på vad andra syns. Skønner jag riktig om du ska flytta før dig sjælv?

    SvarSlett
  5. Hvor ska du flytte då?

    SvarSlett
  6. det er ditt liv og ditt valg. Ta tiden til hjelp så blir det nok litt lettere for alle!!
    God sommer og ikke se bakover, det er fremtiden som teller!!!! Men jeg skjønner at kanskje noen ikke skjønner noen ting av dette:)
    Tm

    SvarSlett
  7. Tenkte meg det var noe i den retningen. Synes du er utrolig tøff og sterk, Lena. Regner med Maja blir med deg?

    SvarSlett
  8. Maja skal bo 50% hos hver av oss :) Det er nok det beste for henne.

    SvarSlett
  9. Jeg er helt sikker på at du har tatt det riktige valget. Du stråler jo som bare det om dagen.

    ida

    SvarSlett
  10. Uansett hva du velger, så støtter jeg deg. Og jeg synes det er flott at dere skal ha henne 50/50. Ettersom jeg har forstått det så har Maja en kjempeflink pappa. :)

    SvarSlett